neděle 15. července 2012

Turnaj

Rano jsme meli sraz 8:30 ve vestibulu, protoze se hromadne odchazelo na turnaj. Slo nas pulka Ecka, cele eFko, par lidi z Gecka a z Decka se pridali Kim Ji-hyun a "starous". Turnaj se hral ve meste Sanbon, kousek na jih od Soulu. Je to jedna z milionovych vesnic v teto aglomeraci, ve ktere zije dohromady polovina Jihokorejcu, celkove jich je 50 milionu. Dost lilo cely den, takze idealni pro to byt zavreny vevnitr. Trvalo nam asi hodinu nez jsme se soukromym autobusem dostali na hraci misto. Sedel jsem s metalistou (Lee Zhe-gu). Hralo se v tamni jedne zakladni skole - v telocvicne. Celkove bylo asi 150 ucastniku ze vsech moznych Dojangu. Hraci cas byl: 10 minut + 3x30 sekund, coz mi pusobilo velke potize. Bylo 11 hracich skupin (od nuly do desitky). V nule kdysi hral i Ondra Silt, ale dostal dost na drzku. V jednicce uz vsak pak obstal. Do nuly se od nas dostali kluci z Decka + jeden prcek od nas, ktery k nam propadl pred nejakou dobou. V jednicce byli Oh Song-min, Lee Zhe-gu, Kim Dae-hee a jeden prcek, co s nim mam 0:3. Ve dvojce jsem hral ja a k tomu 6 mych spoluzaku a jeden kluk z eFka. Celkove v nasi skupine hralo 32 hracu. Ve trojce byl jeden kluk od nas. eFko bylo v podstate cele rozdelene do trojky a ctyrky, jen jeden kluk byl v sestce. V nejnizsich skupinach byli pak lidi z Gecka. Take jsem tu potkal pana Kima, ktery tu prodaval sve knizky. Na posledni chvili prisli take kluci z BIBA - Fredrik Blomback 6-dan a Ben Lockhart 7-dan AGA. Konecne jsem si mohl poradne pokecat. :) Fredda hral v prvni skupine a Ben ve druhe. Do prvniho kole jsem dostal kluka, co hral docela dobre. Uz jsem mel vsak promyslenou kombinaci, jak ukoncit partii, ale prohodil jsem dva tahy a umrel jsem misto toho ja a musel jsem vzdat. Ve druhem kole jsem tak hral evidentne rozhozeny a podal jsem jeden z nejhorsich vykonu za posledni dobu, takze jsem logicky prohral opet. Nasledoval obed, ktery nam privezl v krabickach nas vedouci. Trochu jsem se uklidnil a zmasakroval soupere ve tretim kole. Ve ctvrtem kole jsem hral s Benem - konecne pekna partie - a nakonec jsem vyhral po dobre koncovce o 7,5 bodu. V poslednim kole jsem hral se slabouckym klucinou, ktery chodi do Dojangu, co je naproti BIBA a Fredda mu pry dava reverzni komi 9,5. Samozrejme jsem jednoduse vyhral, takze jsem skoncil na 15.miste se tremi body, coz neni uplne spatne a prevladala ve me spokojenost. Vysledky nasi a skupiny a naseho Dojangu najdete v novych fotkach na facebooku, co jsem publikoval. :) Losovaci program se snazil nenalosovavat k sobe lidi ze stejnych skol. Ve treti skupine vsak po ctyrech kolech byli neporazeni dva od nas, takze tam nebylo vyhnuti. Oba jako jedini z eFka hraji ve stejne lize jako ja, takze to nebyla nahoda. Ben prohral se mnou a s dalsimi tremi lidmi od nas z Dojangu, takze vyhral jen jednu partii a sestoupil pro pristi turnaj do treti skupiny. Fredda vyhral taky jen jednu partii a sestoupil do dvojky, ale na pristi turnaj uz tu nebude. Kdyz jsem odchazel, tak jsem potkal nepopularniho Kim Seung-juna a trosku jsem si s nim pokecal. Pak uz jsme ale jeli zpet. Jel jsem tentokrat mikrobusem s vedoucim a chytli jsme se v zacpe, takze nam cesta trvala dve hodiny. Tam nas cekala vecere a pak uz jsem cely vecer sledoval turnaj v Pardubicich. Dekuji za pekne rozhovory a TV-prenos. :)

Neco o BIBA:
Znamena to Blackie's International Baduk Academy. Jedinym ucitelem je v podstate Kim Seung-jun 9-pro, ktery je ale stale aktivnim profikem, takze nema skoro vubec cas. Je tam take Diana Kozsegi "1-pro", ale ta pry neuci vubec. Hrala pry za celou dobu jednu partii - s Dusanem Miticem 6-dan - a prohrala. Vstavaji pry kolem poledne a odpoledne teda obcas neco delaji. Kdo nechce jit na lekci, tak proste nemusi. Korean Baduk Center v Budapesti je proti tomuto, co se tyce pristupu, raj. Momentalne jsou tam tri studentni: jiz dva zminovani a jeste nejaky Gareth z Anglie. Studenti pry nedostali zadne ze slibovanych mnoha review, nehraji s malymi decky (z protejsiho Dojangu obcas, ale ti jsou pry slaby) a podobne. Kdyz jsem se ptal, co se v BIBA uci, tak mi Fredda odpovedel: vstavat v poledne, lhat a opijet se. Samozrejme trosku s nadsazkou, ale clovek se tam toho mnoho, co se Go tyce,  rozhodne nenauci... Kazdopadne vsichni, kdo tam chcete jet, NEJEZDETE TAM! Jedte radsi do Choong-Am Dojang, kde se nachazim a brzy ho pry zacne pan Kim propagovat v Evrope. :) Ben se sem bude stehovat za mesic a zustane hodne dlouho. Fredda pry bere svoji korejskou pritelkyni a stehuje se zpet do Svedska. 

Žádné komentáře:

Okomentovat